Zápis ze schůze VZO           ZO OSD Motol       3.10.2007, 
+info rozšířené o následující jednání OR  a jednání s managementem.

 

 

 

 

 

Přítomni: Zabloudil, Vobořil, Sárközi, Pakosta, Pokorná, Vávra, Toušek.  Host : Suchá – člen RK.

Neúčast : Hynčica, Skuhrovec,  Fraus, Cába.

 

1.      Prezentace, kontrola materiálů.

2.        Kolektivní vyjednávání začne 24.10.2007.  Návrh předloží zaměstnavatel. Je to z důvodu nesouhlasu organizací z DOSIA k dopracování společného materiálu (zpracovaného Odborovou radou) a poté předložení společného návrhu zaměstnavateli. Po celou dobu se v této části spektra hledali zástupné problémy, proč nelze společně návrh předložit. OR sama materiál i přes složitost procesu zvládla, avšak ani tento moment nezměnil stanovisko některých organizací. Předseda ZO OSD Motol několikrát tyto organizace písemně i veřejně (na jednání s managementem) vyzval k zasednutí za společný stůl a k dopracování návrhu OR na návrh jednotný. Tyto výzvy byly odmítnuty. Materiál je umístěn na webové stránce naší organizace.  Jak budeme dále postupovat ? Odborová rada pověřila organizace v ní sdružené (tedy i ZO OSD Motol) svým zastupováním při  kolektivním vyjednávání. Organizace z DOSIA budou vystupovat samostatně. ZO OSD Motol bude pravděpodobně v rámci OR koordinovat svou činnost, v případě potřeby se pak obrátí na členskou základnu s určením strategie a mandátu pro další postup. Strategický postup konzultoval předseda se členy Výboru a rozebral priority naší organizace ( i v rámci OR jsou totožné ).

3.      VZO tajným hlasování určil, že v KOLEKTIVNÍM VYJEDNÁVÁNÍ  budou naši organizaci (a potažmo i Odborovou radu) zastupovat pánové Zabloudil a Vávra. O kolektivním vyjednávání bude předseda informovat pokud možno denně – na webových stránkách naší organizace, se zpožděním pak v zápisech z VZO.

4.       Změny v JEDNOTCE PROVOZ TRAM. Předseda se účastní projednávání II.vlny propouštění
v jednotkách Metro, Autobusy, Bezpečnostní úsek, Technický a investiční odbor a též Jednotky provoz tramvaje (JPT). U posledně jmenovaného jde o systémovou změnu sahající až na samou podstatu činnosti a provozu jak ji dnes známe. Změna, tak ji prezentoval pan Hloch, spočívá v převedení VŠECH ŘIDIČŮ POD SPRÁVU JEDNOHO STŘEDISKA, převedením VŠECH VÝPRAVČÍCH  POD SPRÁVU JINÉHO jednoho STŘEDISKA, CENTRÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ ŠICHET Z JEDNOHO MÍSTA (z CD - příp. změny si prý budou hlásit řidiči telefonem...!), převedení současných vedoucích vozoven na CD a jejich zredukování, centrální evidence a plánování školení, lékařských prohlídek, fasování, aj. a další změny.  Na tento nápad předseda ZO OSD Motol reagoval předložením protinávrhu - který z uvedených nápadů využívá pouze použití brigádníků centrálně. Ponechání správy vozoven, příslušnosti řidičů i výpravčích k vozovnám. Možnost změn vidíme pouze ve sdružení pozic v řízení na vozovnách, nikoli v jejich likvidaci či přenesení pravomocí mimo vozovny a vymýšlení nových mezičlánků řízení. S uvedeným materiálem změn v JPT TAK JAK JE PŘIPRAVEN proto ZO OSD Motol vyjadřuje NESOUHLAS.   ZO OSD Motol bude dále také žádat garanci pro řidiče i výpravčí, aby každý byl i do budoucna příslušný SVÉ VOZOVNĚ a bez jeho souhlasu s ním nebylo šoupáno jak s figurkou. Budeme žádat garance zohlednění místa bydliště a zdravotního stavu při plánování směny (centrálně to není myslitelné), garance pro individuelní přístup při posuzování drobných prohřešků (nejsme stroje- centrálně to nejde - vedoucí zná ve svém úseku každého jednotlivého lépe, než stádo anonymů jeden odpovědný za všechny dohromady..), garance pro možnost plánovaní dovolených s dohodou s řidičem, nikoli přidělení nějakého termínu... atp.   NEPODPORUJEME ZMĚNY JEN KVŮLI ZMĚNÁM !!! VEŠKERÉ ZMĚNY MUSÍ BÝT VÝHODNÉ I PRO ZAMĚSTNANCE  ! ZO OSD Motol není kývačem pro cokoli, není  nesvéprávný orgán !  Po jednáních s naší organizací vedoucí JPT garantuje, nyní již písemně, zapracováním do závazných dokumentů, že centrální evidence řidičů pod jednu vozovnu bude jen formální, že každý nadále zůstane v té své, apod.  I kdyby jsme se s touto garancí ( a díky za ní ) spokojili, co směny ? Jak chtějí zohlednit individuelní přístup k jednotlivcům ze vzdáleného jednotného pracoviště na CD a s jednotným programem přidělování směn řidičům na poté nesvéprávných vozovnách?  Generální ředitel po delší diskuzi, vyvolané návrhem ZO OSD Motol, (ostatní bohužel zaspali..) na alternaci vypracované varianty, rozhodl o další schůzce a požádal o dopracování variant, včetně možnosti předložení nových, generujících další úspory v personální oblasti v JPT. Na této schůzce předseda ZO OSD Motol předložil další variantu možného vývoje, opět ze zachování principu vozoven. Svůj návrh předložil též pan Dub- poradce generálního ředitele. Nyní se tyto varianty zpracovávají a rozhodnou odborníci, které budou uvedeny v činnost. Doufáme, že plány VJPT ne ! Není tajemstvím, že důraz je dnes kladen na zvýšení efektivity a úspory v personální oblasti. Šetří se. Ale jen někde, momentálně je v kurzu personální oblast. Kvalita dopravy, zajištění komfortu, bezproblémový chod - to vše jsou slova, které nejsou v této fázi rozhodování relevantní.... Bohužel. Funkčnost TRAM tak jak ji známe skončila. Jaká bude od nového roku, není nikdo nyní s to říci. Stejná ? Možná chvíli danou setrvačností, ale potom ? Bůh ví ?  Předseda ZO OSD Motol předložil variantu spočívající v ponechání systému vozoven, v ponechání systému příslušnosti řidičů i výpravčích k vozovnám, k vypracovávání směn také zde (jako dosud) a přitom navrhl úspory v personální oblasti vyšší, než návrh pana Hlocha, který bourá vše zavedené, centralizuje a destabilizuje, znejisťuje a rozčiluje... a to vše kvůli úspoře - bratru neber to... 7 lidí...! Má smysl rozvrtat vše fungující, z vozoven nadělat  jen nesvéprávné parkoviště tramvají, z řidičů udělat beztvarou masu všech a pro všechno - ovládanou jedním panem nejvyšším a neomylným ? Prý že lepší komunikace... kulový - leda totální chaos....

5.        Předseda ZO OSD Motol pan Zabloudil, místopředseda za sekci BUS pan Toušek, funkcionáři
OO-Metro pan Obitko a pan  Šoun, zástupci vedení DP, několik dalších kolegů odborářů a samozřejmě rodinní příslušníci i přátelé zemřelého, se dne 8.10.2007 v Malé obřadní síni krematoria Strašnice, rozloučili s náhle zesnulým funkcionářem UPD  panem Lubošem Máchou.Čest jeho památce. Je hanbou, že zástupci ostatních organizací nepřišli !  

6.       Výbor na návrh pana Sárköziho, rozhodl o sloučení dvou následných a plánovaných akcí Mikuláš a Vánoce a rozhodl, že letos obdrží všichni naši členové (v evidenci k 15.12.2007) dárkovou poukázku do Tesco a další dárky. O částku původně určenou na Mikulášské balíčky bude Vánoční akce navýšena. Hlavní důvod této změny je organizační – máme řadu členů již po všech částech DP a pro ně je těžké přijít si pro dary do kanceláře a nás objemnější balíky stojí dost peněz na poštovném a dále řada členů též požaduje rovnoměrnější přístup k čerpání prostředků a stejné možnosti pro všechny naše registrované členy. Všichni naši aktivně platící – pracující členové obdrží proto dary ve shodné výši, členové platící pouze udržovací příspěvky obdrží částku přibližně poloviční. Výše poukázek bude určena po posledních propočtech v listopadu, po uzavření všech faktur a pohledávek vůči firmám i jedincům ( např.výplata nemoc.dávek- vratka příspěvků, žádosti o příspěvek na dětské tábory, sociální výpomoci a bezúročné sociální půjčky aj.). Předběžně rozpočet počítá s náklady ve 60.000,-Kč. Dalším důvodem je pracovní zaneprázdněnost. Část funkcionářů je časově přetížena, někteří naopak neodvádějí žádnou práci, byť pro ni byli svými voliči zvoleni. Tento problém však může vyřešit až Konference.

7.       Termín Konference určil předseda na 6.února 2008, čas a místo bude upřesněno. Pokud to bude možné, využijeme opět tělocvičnu v učňovském středisku zde ve vozovně  Motol.

8.       Předseda předložil Výboru vyúčtování turnaje v Petangue – 1.044,-Kč. Turnaj proběhl souběžně s akcí Jizerky 2007, což výrazně zlevnilo vstupy. Výbor bere na vědomí.

9.      Kulturní referent předložil vyúčtování víkendové rekreace – Jizerky 2007. tato akce proběhla v termínu 21.-23.9.2007. Celkem se jí zúčastnilo 48 rekreantů, našich členů a rodinných příslušníků. Výdaje z rozpočtu dosáhly částky -18.538,-Kč, což je v limitu předpokládaném Konferencí. Výbor i tuto zprávu bere na vědomí a nerozporuje čerpání. Víkendová rekreace do Jizerských hor proběhla OK, počasí bylo překrásné, všechny plánované akce se uskutečnily dle plánu.

10.   Naopak akce Nohejbalový turnaj, pořádaný již tradičně OSD a kterou měl organizačně za naši ZO OSD Motol na starosti pan Hynčica není uzavřena. Náklady na ubytování, stravu, dopravu apod. hradil OSD. Náš tým vedený panem Hynčicou obdržel s sebou pouze částku na pohoštění hráčů ve výši 1.500,-Kč. Tuto částku však pan Hynčica i přes několikeré výzvy dosud nevyúčtoval. Budeme to řešit na příštím VZO.

11.   Kulturní referent ohlásil stav příprav na plánovaný turnaj v Bowlingu. Tento se uskuteční 20.10.2007. Výsledky, fotografie a zápis budou zveřejněny na webových stránkách naší organizace.

12.  Předseda sdělil, že monitoruje možnosti zažádání o doménu II.řádu pro naše WWW stránky. Vlivem zlevňování k 1.10. by mohlo dojít k zakoupení adresy www.zoosdmotol.cz pokud náklady nebudou neúměrně vysoké. Stávající doména III.řádu na http://mujweb.cz/www/zoosdmotol je sice zdarma, avšak malá a část obrazu zabírá reklama, kterou nelze přesunout. Též na Interanetu DP by pořízení domény II.řádu umožnilo přímý přístup a ne jako dosud jen vyhrazený prostor pro překopírování části informací z netu. Na řešení tohoto problému nyní pracuje předseda s externími odborníky.

13.   Bylo přijato 5 nový členů – 2 řidiči- do sekce TRAM, 3 zaměstnanci - do sekce mimo DP. Členská základna roste, což je pozitivně vnímáno všemi funkcionáři a posiluje to sílu a finanční možnosti naší organizace. Jakým vlivem se na tom podílí i motivační odměny vypsané předsedou pro všechny naše členy je diskutabilní, nicméně i odměna za nábor nových členů může mít určitý vliv a předseda i do budoucna s tímto prvkem počítá. Platby jsou uskutečňovány v souladu s bodem 3 – pravidel odměňování.

14.   Pan Pakosta podal zprávu z „malého PEKu“, tyto  jednání jsou přípravou a hledáním shod mezi organizacemi na jednání Provozně-ekonomické komise, která proběhne 19.10.2007. V příštím zápise budou podrobně rozebrány témata a dosažené změny v oblasti povrchové dopravy a TRAM.

15.   Čerpání přestávek. Předseda osobně intervenoval u VJPT a podal stížnost na porušení dohod o principech střídaní oddělením JÍZDNÍCH ŘÁDŮ  na CD. Od nového náběhu po přechodných dvou dnech by mělo dojít k nápravě stavu a respektován stav, že naši řidiči budou střídat pouze mezi vozy vlastní vozovny a dohodnutých místech. Též zatažení a výjezdy nesmí být jiné než z mateřské vozovny. Předseda rovněž vedl jednání o vybavení prostor ve vozovně pro pohodu vystřídaných řidičů. Zažádal o umístění gauče v hale výpravny apod.

16.    Dne 18.10. a 19.10. vedl předseda jednání o restrukturalizaci pozic vrátných. Výsledkem těchto jednání je zachování pozice naší členky- vrátné- ve vozovně Hloubětín, tato se na nás obrátila s prosbou o pomoc při řešení problému s jejím uvolněním ze stávajícího místa. Děkujeme za vstřícnost a pochopení souvislostí, k přihlédnutí k argumentům a za změnu strategie nadřízeným naší členky.

17.  VZO souhlasí s nabídkou svazu textiláků a necháme si zhotovit vyšívanou vlajku pouze za náklady na materiál (cca 1.000,-Kč). Jde o unikátní nabídku jež předseda vyjednal na ČMKOS. Vlajka bude sloužit k representačním účelům a uvidíte ji již na Konferenci v únoru.

18.  Zprávu z BOZP - podal pan Zabloudil. Všechny předložené pracovní úrazy komise odškodnila 100%. Příštího jednání komise BOZP se účastní již  pan Vávra.

19.  Pan Fraus zajistil opravu a modernizaci našeho PC v kanceláři po domluvě se správcem panem Melicharem. Vše funguje bezvadně, funkcionáři si pouze musí nastavit (nechat si nastavit ) vnitropodnikovou poštu. Oprava a modernizace si z naší strany vyžádala náklady pouze 300,-Kč.

20.  Pan Zabloudil oznámil, že oprava tiskárny, tak jak bylo zmíněno v minulém zápisu je nerentabilní. Bude používána pouze jako scanner. Byla proto zajištěna operativně jiná, nízkonákladová tiskárna. VZO bere na vědomí.

21.  Pan Vávra zajistil opravu DVD v DEPu Motol ( oprava 300,-Kč ).

22.  Započaly práce na novém čísle našeho časopisu. K distribuci bude počátkem prosince.

23.  Pan Toušek informoval o jednání zástupců profesní skupiny BUS s managementem.

24.  Aktuální informace po uzávěrce : VZO schválilo právní pomoc pro pana Baziku v souvislosti s dopravní nehodou a pro paní Peclinovskou a Sklenářovou v souvislostí s pracovně-právním sporem.

 

 

Naše stránky:  www.zoosd-motol.wz.cz či http://mujweb.cz/www/zoosdmotol  e- mail: zoosd-motol@volny.cz 

Poznámky zapsal: Vobořil,   zpracoval : Zabloudil