Zápis ze schůze VZO           ZO OSD Motol       5.10.2005               

 

 

 

Přítomni pp: Zabloudil, Pakosta, Brajovič, Hynčica, Pinc,Vobořil,Cába, Skuhrovec. Neúčast: p.Fraus. Hosté: v.v.p.Peřina, pí Suchá- RK.

 

1.        Úvod, prezence atp..

2.        Host, vrchní výpravčí pan Peřina vysvětlil změny ve vykazování uvolnění pro jednání s podnikem či svazem. Předseda vysvětlil dosavadní naší praxi a společně se dospělo k dohodě ohledně vyplnění formulářů a přiložení pozvánek na jednání.

3.        Je připravován sobotní výlet na Kokořín busem + vlakem- viz upoutávka, v rámci diskuze plénum VZO vyslovilo souhlas, že při malém počtu účastníků lze využít alternativní dopravu- autem, jelikož náklady při malé účasti jsou u auta nižší, než spojení vlakem a busem. Bude tedy hlavně záležet na tom, kolik účastníků se 15.10. sejde.. Akce se uskuteční 15.10.2005 a tak jako při výletu na Okoř počítáme s úhradou cestovného, vstupného a drobného občerstvení pro účastníky členy odborů a jejich doprovod. Organizací byli pověřeni opět pánové Zabloudil a Skuhrovec. Při dešti se akce ruší.

4.        Funkcionáři obdrželi detailní závěrečný účet víkendové rekreace na Novohradsko a předseda informoval o průběhu akce, programu a zdůvodnil jednotlivé položky, zvlášť nepříjemná je i vzhledem k cenám pohonných hmot položka DOPRAVA,kde původní výpočty na 8.000,- dosáhly 13.500,-,(pro budoucnost musíme z této ceny vycházet) v ostatních položkách však nastala úspora a tak předpokládaný výdaj z rozpočtu ve výši 20.000,- byl překročen, ale pouze o 1.030,-Kč. VZO bere závěrečnou zprávu na vědomí. V současné chvíli již začala příprava (tématický záměr + kalkulace) na případnou jarní víkendovou rekreaci.  O programu doprovodných činností rozhodne Konference ZO OSD Motol 2006.

5.        Předseda zároveň představil návrh stornovacích podmínek a režimu provozu rekreací. Dokumentem se bude VZO zabývat příští schůzi a připraví jej pro Konferenci ZO OSD Motol v úvodu roku 2006.

6.        Kolektivní vyjednávání: Po řadě neúspěšných setkání, byl po vypjatém a stresujícím jednání (3.10.) nakonec vypracován „základní-kompromisní“ návrh, který všichni představitelé všech odborových organizací v DP Praha a.s. (tj. 14 organizací) podepsali. Dokument předáním personálnímu řediteli nastartoval akt kolektivního vyjednávání s managementem DP Praha a.s.. V jednání se očekává řada sporných bodů nejen mezi odbory a zaměstnavatelem, ale i mezi odbory navzájem, sledujte naše zápisy, bude Vás vždy o stavu informovat.

7.        Bylo předloženo současné čerpání rozpočtu organizace a předseda předložil plán i na zbývající měsíce. Veškeré položky dané Konferencí 2005 jsou dodržovány, zvýšený výběr oproti očekávání je použit pro financování činností pro členskou základnu, administrativní výdaje byly dokonce sníženy z předpokládaných 40% na reálných 37,5%. Závěrečnou bilanci a čerpání obdrží po revizi všichni členové.

8.        Byli přijatí nový členové a stav překročil 150. ZO OSD Motol nyní čítá k 7.10. již 153 členů. Další údaje budou vzhledem k probíhající tipovací soutěži (kupon v brožůrce) zveřejněny až po konci soutěže, na schůzi VZO v prosinci.

9.        Předseda krátce informoval funkcionáře, kteří se nezúčastnili neformální schůzky s vedením vozovny o jejím průběhu.

10.     Předseda informoval o vyřešení sporné situace, kdy dokument o udělení neomluvené absence našeho člena podepsala jiná organizace (zde „pidi"). Vedení přesto považovalo dokument za platný. Po protestech na vedení vozovny a u managamentu DP Praha a.s. se předseda obrátil i na právní oddělení svazu Dopravy, které  po konzultaci na legislativní radě ČMKOS zaslalo vyjádření v němž označilo postup DP jako NEZÁKONNÝ. Poté jsme konečně příslušný dokument k vyjádření naší organizace obdrželi.Tím bylo učiněno zákonnosti zadost, nicméně je třeba prosadit změnu stávající nevhodné praxe.

11.     VZO schválil bezúročnou půjčku panu Josefu Skuhrovcovi ve výši 3.000,-Kč na základě předložené žádosti a doložené potřebnosti (soudní vymahatelnost). Částka byla ihned vyplacena, splátky po á 1000,- měsíčně z platu.

12.     Pan Brajovič informoval o množících se stížnostech na nově přidělenou podnikovou doktorku pí Malou.
V ordinacích jsou obrovské fronty, zaměstnanci poslaní na periodické prohlídky jsou odsouvány až jako poslední, takže jsou několik hodin vystaveni prostředí s nemocnými, doktorka používá nevybíravé výrazy při jejich příchodu atp. Předseda bude protestovat u managementu a žádat změnu stávajícího nevyhovující ho stavu.

13.     Nákupem Mikulášských balíčků byli pověřeni pánové Vobořil, hynčica a Skuhrovec.
UPOZORŇUJEME VŠECHNY ODBORÁŘE, ŽE UZÁVĚRKA PŘÍJMU POUKÁZEK NA VÝBĚR VÁNOČNÍHO DÁRKU A NA ZHOTOVENÍ MIKULÁŠSKÝCH BALÍČKŮ JE max. do 31.10.2005 !!!!
Všichni naši odboráři obdrží vánoční dárek (nově přijatí členové také-váhající využijte možnost), avšak od 1.11. pokud nebude zažádáno o změnu, bude automaticky přidělena na člena kolekce.  O Mikulášské balíčky  se žádá rovněž nejpozději do 31.10.– využijte kupon
z časopisu Informace členům. Žádejte v kanceláři odborů či u p.Skuhrovce.

14.     K situaci v Organizaci OSPEA. Po vyloučení I.místopředsedy Touška, které vzbudilo rozpaky i u skalních členů této organizace, neboť byl vyloučen bez přítomnosti na tomto jednání a tudíž možnosti  obhájit se (naše stanovy například takovou možnost zcela vylučují), dochází k dalším odchodům. Z funkcionářů OSPEA vystoupil i II.místopředseda Richard Kovrzek a Místopředseda revizní komise Peclinovský. Tato skupina spolu s vyloučeným členem panem Ďuranem vytvořila nové odbory pod jménem ODBORY DOPRAVNÍHO PODNIKU (ODP). Dle informací jež k nám dorazili převážně e-mailem, byli předmětem sporu neinformovanost členů i funkcionářů předsedou Ing.Dubem, finanční nejasnosti, značný objem proplácených odborových peněz za telefon a své jistě udělalo i to, že ing. Dub již přestal pracovat jako zaměstnanec a jeho mzdu mu OSPEA od srpna začala plně refundovat (proplácet z odborových prostředků). Naše organizace nemá uvolněné funkcionáře, všichni jsou a budou zaměstnanci, neplatíme je z odborových peněz a za odschůzovaný den mají pouze odměnu 200,-Kč, kterou řádně daníme u Finančního Úřadu Prahy 5..Předpokládáme dobrou a úzkou spolupráci s novou organizací a není tajemstvím, že v úvodní fázi jsme jí pomohli radami a s oficiálními dokumenty nutnými pro provoz a činnost. Naše organizace nemá problém ani s jinými organizacemi (i s jejími -legitimními- funkcionáři) se všemi komunikujeme a spolurozhodujeme. Vždy jednáme a postupujeme se zřetelem na zájmy našich členů.

15.     Byla zakoupena magnetická, zasklená nástěnka, která bude umístěna ve střídací místnosti na Palmovce. Výměnu našich upoutávek, jiných písemných materiálů a též i umístění nástěnky zajistí pan Vobořil.

16.     Pan Vobořil informoval o jednání komise oděvní. Do 19.10. probíhá inventura skladu. Od 20.10. je možno fasovat bez objednání do 2000bodů. Do 29.12. se vyřizují objednávky. Do 12.12. je termín telefonických objednávek. pro rok 2006 stále ještě nejsou cenové relace. 7.11. budeme informováni o bodovém systému.Byl schválen kulich místo beranice, schválen nový druh polobotek pro ženy podobný pánským sandálům, byla schválena příruční taška pro řidiče na jízdenky (hlavně pro busy)a peníze, bude též pouzdro na řemínek. Při jednání vznikla kuriózní situace, kdy  Pan Vojtíšek(dispečink) požadoval redukci bodů pro řidiče (na polovinu), samozřejmě to neprošlo plénem, ale stojí za zamyšlení, kdo všechno vlastně na komise chodí a  co všechno za názory tam zazní….kdyby odbory nehájili důsledně zájmy zaměstnanců, může projít zřejmě ledacos....  Pana Vobořila doprovodila pí Suchá, jež zde obhajovala a monitorovala možné změny oděvní konfekce pro ženy. Pan Vobořil na komisi vyjádřil nespokojenost s rozdělením mikin na vyzkoušení, jelikož je u nás obdrželi jiní lidé, než pro které byli objednány. Bude v zápise z oděvní komise a z téhož důvodu se ZO OSD Motol nemůže vyjádřit k uvedenému zboží. Věříme, že šlo o ojedinělé selhání v distribuci a chybě v komunikaci mezi skladem, poštou  a výpravnou.

17.     Bude uspořádán nový turnaj v šachu. A to v sobotu 19.11. v 10hodin.  Písemné přihlášky vhoďte nejpozději do 6.11. do schránky ZO OSD Motol. pan Hynčica zjistí možnost účasti učňů. VZO schválil zajištění pohoštění pro účastníky této akce. VZO pověřuje organizací pana Brajoviče.

18.     Bude též uspořádán turnaj ve stolním hokeji. A to v neděli 27.11. v 15hodin.  Písemné přihlášky vhoďte nejpozději do 13.11. do schránky ZO OSD Motol. VZO schválil zajištění pohoštění pro účastníky této akce. VZO pověřuje organizací pana Zabloudila, materiální vybavení poskytne bezplatně organizace HOFED (http://mujweb.cz/www/HOFED ).

19.     Předseda dohodl s funkcionáři nový systém připomínkování vnitropodnikových norem.

20.     Oblíbené knížečky – Informace pro naše členy – II. bylo vydáno již 395 ks, což se jeví jako dostatečný počet. Předseda dohodl z VZO přípravu čísla III s omezeným nákladem- pouze pro naše členy s realizací –vánoce 2005.

21.     VZO schválil věcný dar pro pana Slámu, jež zachránil naší kancelář při zahoření odpadkového koše. Zařídí předseda.

22.     Pan Vobořil vyplatí odměnu pí Papírníkové k jubileu 50-ti let.

23.     Pan Pakosta podal informace z jednání komise PEK. tramvajové vozy řady T3 budou mít roletky, dojde ke změnám kontrolních bodů – například Kavalírka se posune zpět na Kotlářku, Koh-i-noor na Vršovické nám., dále informoval o kurzech a oprávněních pro nové tram a rekonstruované KT na řízení rukou. řešili se dopravní situace, (ne)prořezávání křovisek,  umístění zrcadel, pěší zóna Palmovka, odbory požadují hlášení konečných v němčině a angličtině, odbory opakovaně protestují proti zrušení „X“. Řešilo se technické zajištění střídání na přestávky u Palmovky, I.P. Pavlova a další body - výhled do budoucna.

24.     Z jednání odborových organizací a vedení DP Praha a.s.. Byli projednávány připomínky k PC vybavení a jejich používání, ke shodě zatím nedošlo, bude se dále jednat. Vedení navrhuje i příděl 1 PC = 1 odborová org.  Řeší se zjednodušení přístupu do objektů na čipové karty, diskutovalo se obsazení bytů vlastněných DP, prodej rekreačních středisek. Tyto budou po zjištění tržní ceny nabídnuty k prodeji realitní kanceláří. Řešila se možnost dopravy vzdálených zaměstnanců do práce před 5tou hodinou ranní. Odbory vznesli protest na špatný zajištění úklidu stanic, řešila se možnost prodeje mražené stravy a možnost jejího nákupu i za stravenky. Nabídka je1stravenka=1mražené jídlo, nebo 2stravenky=3mraženky. Pilotní program bude spuštěn asi nejprve u metra. Naše organizace požadovala jiný postup, než stávající při podpisu organizací- viz bod 10.

25.     Pan Skuhrovec informoval o schůzi komise BOZP, která řešila pracovní úrazy a odškodnění.

26.      proběhla nominace na následující schůze, jednání a služby viz tabulka :          (další akce uveřejníme následujícím zápisu)

               NAŠE STRÁNKY NAJDETE NA:     http://www.zoosd-motol.wz.cz     e-mail: zoosd-motol@volny.cz

       12.10.+19.10.+26.10.+ 16.11.

15-17

Místnost odborů

Služba pro veřejnost

Skuhrovec

9.11.

15-17

Místnost odborů

Služba pro veřejnost

Cába

23.11. + 30.11.

15-17

Místnost odborů

Služba pro veřejnost

Hynčica

12.10. + 2.11.+16.11.+30.11.

9*00

Aramark

Jednání s vedením DP

Zabloudil

13.10. + 24.11.

9*00

Žižkov + CD

PEK - komise

Pakosta

18.+19.10.

?

?

Výjezdní zasedání s vedením DP

Zabloudil + Brajovič

11.10.

9*00

Architekt DP

Jednání o WC a vybavení

Hynčica

14.10.

9*00

CD

Jednání o střídání na přestávky

Zabloudil

2.11.

15*00

Místnost odborů

Schůze ZO OSD Motol

všichni?

průběžně

-

Mzdová účtárna

Evidence, přihlášky atp.

Hynčica

průběžně

-

banka

Vklady, výběry, převody

Vobořil

26.10.+29.11.+28.12.

8*00

Hostivař

BOZP - komise

Skuhrovec

31.10. + 14.11.+28.11.

9*00

Aramark

Jednání odbor. představitelů

Zabloudil

15.10.

10*00

Nádr. Holešov.-BUS

Výlet na Kokořín

Skuhrovec+Zabloudil…

8.11.

9*00

DOS - svaz

Územní rada předsedů ZO

Zabloudil

19.11.

10*00

Kancelář odborů

Turnaj v šachu

Brajovič + ....

27.11.

15*00

Kancelář odborů

Turnaj ve stolním hokeji

Zabloudil + ....

 poznámky  zapsal : p.Vobořil                                                                                                                                                                   zpracoval:  p.Zabloudil