Zápis ze schůze VZO           ZO OSD Motol       7.9.2005           

 

 

 

Přítomni pánové: Zabloudil, Pakosta, Brajovič, Hynčica a Skuhrovec.Neúčast pánové: Pinc,Vobořil,Fraus,Cába.

   

1.       Úvod, prezence atp..

2.      Je připravován sobotní výlet na Kokořín-vlakem- viz příloha a upoutávka. Akce se uskuteční 15.10.2005 a tak jako při výletu na Okoř počítáme s úhradou cestovného, vstupného a drobného občerstvení pro účastníky členy odborů a jejich doprovod. Organizací byli pověřeni opět pánové Zabloudil a Skuhrovec.

3.      Byla konzultována možnost krom vánočního dárku, ve formě kolekce či poukázky (prosím vyplňte nám dotazníkový lístek), pořídit ještě odborářům drobné překvapení. Byli probrány některé možnosti a předložen finanční výhled. Vše závisí také na mimořádnostech, přírůstku členů a zářivém víkendovém zájezdu, kde je třeba počítat vzhledem k nárůstů cen nafty s možným vyšším finančním propadem.

4.      Podle posledních informací je zářijová víkendová rekreace na Šumavu téměř obsazena (36 účastníků).
Informace o eventuelním ještě volném místě u pana Sárköziho na 723 613 226.

5.      Kolektivní vyjednávání: probíhají první náročné vyjednávací dny. Zatím byl vypracován „surový“ návrh, který odborová strana hodlala ve shodě předložit zaměstnavateli, aby tak mohl započít akt kolektivního vyjednávání. Ten však bohužel zatím nemohl být dokonán, neboť návrh (jakkoli zatím sporný) zatím nepodepsal pan Havrlík za odorové sdružení Autobusy a Unie pracovníků v Dopravě, která se dlouhodobě jednání neúčastní. Pan Havrlík ke 12.9. končí s funkcí předsedy a přechází na stranu zaměstnavatele, bude pracovat ve strukturách podniku v oblasti krizového řízení. Kolektivního vyjednávání se již účastnit nebude, nahradí ho p.Čada.Otázkou je zda podpis k návrhu přidá jeho nástupce a jak to bude s Unií,kdo ví.

6.      Z jednání s vedením DP Praha a.s.- ekonomický ředitel Ing. Pomazal a personální ředitel Ing.Ďuriš poskytli tyto údaje:  trvá se na principu možného nárůstu mezd pouze v závislosti na míře personálních úspor- myšleno výše propuštěných. Od počátku transformace se stav snížil o cca 350lidí. Cíl je kolem 1.000. Kategorie D se bude podílet na tomto čísle zhruba 12%. Stav řidičů neklesne do roku 2009. Personální náklady činní ročně cca 5,5miliardy přičemž prý ročně vzrůstají o 300milionů. Dále: během příštího roku, nejdéle 2007 dojde rekonstrukci Palackého náměstí. Tramvaje budou moci odbočit z mostu i vpravo do centra a křižovatka dozná rozdíl ve tvaru vedení kolejí. Po nárůstů ceny nafty je propad plánovaných výdajů 78milionů, hledá se zdroj, pravděpodobně dojde k pomoci z magistrátu. Do 7mi let bude proveden nákup 500nových autobusů. Odborům byli představeni vedoucí nových útvarů : strategie a řízení, spisová služba a  marketink a informační servis. Probírali se problémy s údržbou refýží a nedostatkem peněz na častější úklid a vysypávání košů. Probíhá předávání majetku pod správu nemovitostí. Vždy s předanou budovou se předávají i dosavadní pracovníci v ní. Byly určeny termíny dalších jednání zástupců odborů s vedením DP Praha a.s. na 20.9. + 5.10. + 18a19.10. + 2.11. + 16.11. + 30.11. + 14.12. + 28.12. + jednání operativně vložené při kolektivním vyjednávání.

7.      S radostí oznamujeme těm, kdož to ještě neví, že náš pan vedoucí Hrabánek má syna. Při příležitosti gratulace byl spolu s OSPEA Motol zakoupen společně malý věcný dar. Na 26.září svolal předseda neformální schůzku odborových funkcionářů relevantních odborových organizací a vedení vozovny.
Ve VZO byla nyní rozprava, zda věcný dar udělovat napříště každému zaměstnanci i neodborářům. Návrh nebyl přijat, připomínáme jen, že prostřednictvím našeho svazu automaticky každý náš člen obdrží finanční dárek při narození dítěte ve výši 1.000,-Kč. Stačí nám pouze předat kopii rodného listu.Od ledna jsme takto přes svaz vyplatili 6.000,-. Zaměstnavatel předložil návrh možnosti prodeje mražené stravy z automatů s následným ohřevem ve vestavěné mikrovlnné troubě. Jsou posuzovány finanční náklady.

8.      Organizace OSPEA po vyloučení I.místopředsedy Touška, které vzbudilo rozpaky i u skalních členů této organizace, je asi krizové situaci. Na naši organizaci se obrátila část členů této organizace (autobusů) s konzultací o možnosti vstupu do naší organizace. Předseda vše probral i s panem Touškem a připravil možné alternativy vývoje. Pokud budou mít tito zaměstnanci zájem a nevytvoří-li novou vlastní organizaci(což je pravděpodobnější), nebráníme se jejich začlenění do organizace naší. Jsme demokratická a otevřená odborová organizace. Muselo by se pouze do budoucna jen vyřešit profesní zastupování, zřejmě zřízením vlastní sekce. Veškeré úvahy jsou ale zatím předčasné a je i možné, že OSPEA se rozdělí na dvě organizace.Máme informace o řadě „výstupů“ z OSPEA. Dle informací jež k nám dorazili e-mailem, byli předmětem sporu neinformovanost členů i funkcionářů předsedou Ing.Dubem, finanční nejasnosti, značný objem proplácených odborových peněz za telefon a své jistě udělalo i to, že ing. Dub již přestal pracovat jako zaměstnanec a jeho mzdu mu OSPEA od srpna začala plně refundovat (proplácet z odborových prostředků). Naše organizace jak známo nemá uvolněné funkcionáře, všichni jsou a budou zaměstnanci a za odschůzovaný den mají pouze nárok na příspěvek 200,-Kč. Vývoj v OSPEA se nikterak nedotýká dobré spolupráce u nás v kanceláři odborů s VP,co dodat.Nejen tzv.„většinová“ organizace má tyto „problémy“.

9.      Hořeli jsme… ano, chytnul nám koš s papíry a tak děkujme za bleskový a profesionální zásah p.Slámovi.
Místnost byla znovu vymalována a uklizena, k majetkové škodě na straně podniku naštěstí nedošlo.
Po jednání s vedením vozovny byli přijaty opatření, aby podobné okolnosti napříště nenastaly. Vedoucí také znovu vydá inovovaný příkaz o vyhrazených místech kouření, místnost odborů bude kontrolována při odchodu funkcionáři a parafován dotyčným normální stav, tak aby mohla být určena i odpovědnost za stav což nyní být nemohlo.Běžnému provozu,návštěvním středám ani jednáním nové podmínky vadit nebudou.

10.  Pan Hynčica informoval o průběhu turnaje v nohejbale, kam jsme byli naším svazem (OSD) nominováni.
Hrálo se ve Zlenicích a náš tým jako jediný ze všech, dokázal uhrát set na pozdějšího vítěze turnaje. Celkově pak obsadil páté místo. Dle informací pana Hynčici byl velký zájem o naše propagační materiály, informační brožuru a vlaječky s logem ZO OSD Motol. Celá akce byla hodnocena jako velmi zdařilá.

11.  Pan Hynčica informoval o jednání kterého se účastnil v souvislosti s připravovaným omezením rychlosti tramvají v centru Prahy. Předseda doplnil informace, jež obdržel u managementu, že hlavním důvodem snížení rychlosti na 40km jsou především hlukové normy, které není podnik schopen dodržet a vzhledem k hrozícím sankcím je nucen přistoupit i na tento krok. Je to vzhledem k nedostatku financí jediné řešení.

12.   Byli přijati nový členové a stav se zvýšil na 149. Kdo bude 150 ? Prosíme všechny, kteří si ještě nevyzvedli legitimaci a potvrzení z účtárny aby tak v kanceláři odborů učinili, plní se nám skříň. Děkujeme.

13.   Brožura informací (modrá knížečka) je i v jiných střediskách(i mimo DP) velmi žádána. K dnešnímu dni bylo zhotoveno již 395ks. Pokud (zvláště naši členové) jste si ji ještě nevyzvedli, učiňte tak v kanceláři či u pana Skuhrovce na mycím rámu. Prosíme o vyplnění dotazníkového lístku na vánoční dárek (je v knížce).
Každý člen jež bude ve stavu do konce října (i nově přihlášení-váhající máte ještě šanci) vánoční dárek obdrží. Koncem roku pravděpodobně bude další „číslo“ avšak v omezené sérii pouze pro naše členy.

14.  Dostali jsme nabídku instalovat naši nástěnku v místnosti pro přestávky na Palmovce. V pondělí tam pan Skuhrovec zjistí rozměry a typ a během září či října jí umístíme.

15.  Pan Skuhrovec vyúčtoval zakoupenou mikrovlnou troubu do místnosti žen v DEPU a DVD v mycím rámu. Předseda informoval, že došlo k poškození akvária v denní místnosti mužů v DEPU a proto poskytl panu Kaháčkovi zálohu(1.000,-)na nápravu stavu. Nyní je již akvárium po opravě zas v pořádku a vyúčtováno.

16.  Dostali jsme pozvání na inspekční cestu do Plzně na novou tramvaj dne 16.9.,žádnému z funkcionářů se termín účasti na této akci nehodil a tak předseda pověřil účastí pana Špitálského, jež o danou problematiku jeví zájem a jehož účast bude jistě přínosná. Pan Špitálský nás zastupuje i na jednáních o APEXU.

17.  29.září jsme zváni na jednání o oděvní problematice. Prosíme všechny, kdož mají jaké trable s oděvářem či oděvy, botami nemluvě, aby nám své písemné připomínky vhodili do schránky. Použijeme je. Na komisi je delegován pan Vobořil, doplní ho pí Suchá aby ohlídala výstrojní součástky pro ženy.

18.  Pan Pakosta informoval o připravovaných jednáních komise PEK, kterých se zúčastní 8.9. a 29.9.

19.  Na plenární zasedání a školení od svazu ve Zlenicích dne 23.-24.9. pojede pan Brajovič a Vobořil.

20.  Na výjezdní zasedání s managementem DP dne 18.-19.10. pojede pan Zabloudil a Brajovič.

21.  Pan Skuhrovec informoval, že nebyl mistry uvolněn na jednání komise BOZP, přestože včas upozornil na uvolnění. Předseda podá oficiální stížnost a protest vedoucímu. Jednání BOZP je nezastupitelné, důležité a v jednání mistrů vidí předseda bránění výkonu práce suverénní odborové organizace.

 

NAŠE STRÁNKY NAJDETE NA: http://www.zoosd-motol.wz.cz  e-mail: zoosd-motol@volny.cz

       poznámky  zapsal : p.Hynčica                                                                                    zpracoval:  p.Zabloudil

             jednání a schůze v následujících dnech :                       další akce uveřejníme následujícím zápisu

 

14.9.

15-17

Místnost odborů

Služba pro veřejnost

Zabloudil

19.9.+28.9.

15-17

Místnost odborů

Služba pro veřejnost

Cába + Hynmčica

20.9.+5.10.

9*00

Aramark

Jednání s vedením DP

Zabloudil

8.9. + 29.9.

9*00

Žižkov + CD

PEK

Pakosta

23.+24.9.

9*00

Zlenice

Plenární zasedání OSD

Brajovič + Vobořil

5.10.+26.9.(neform.)

15*00

Místnost odborů

Schůze ZO OSD Motol

všichni?

16.9.

8*00

Plzeň

Inspekce na TRAM

Špitálský-pověřen předsedou

29.9.

9*00

Aramark

Oděvní komise

Vobořil

30.9.

7*00

BOZP

komise

Skuhrovec

3.1.0

9*00

Aramark

Jednání odborových představitelů

Zabloudil

12.10.+19.10.+26.10.

15-17

Místnost odborů

Služba pro veřejnost

Skuhrovec

15.10.

10*00

Nádr. Holešovice-BUS

Výlet na Kokořín

Skuhrovec+Zabloudil…

18.+19.10.

?

?

Výjezdní zasedání s ved. DP

Zabloudil + Brajovič

průběžně

-

Mzdová účtárna

Evidence, přihlášky atp.

Hynčica