Zápis z jednání       konaného dne 29.3.2011

 

Přítomni na jednání:  

ŠKODA TRANSPORTATION a.s. - Ing. Iveta Jiříkovicová , Ing. Milan Hlaváček, ZO OS KOVO ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA s.r.o.- Milan Šubrt,ZO OSD POSOR - Jiří Obitko , ZO OS KOVO depo Zličín – Kavalír,Václav Hynouš,

ZO OSD Motol - J. Zabloudil, p. Neuman

 

Program:

Úvod, přivítání přítomných, seznámení s programem

1. Informace a zkušenosti –nová KS, změny  souvisejících s aplikací nových podmínek dohodnutých pro zaměstnance v Kolektivní smlouvě 2011-2013

2. Stravování zaměstnanců společnosti , zejména ve FSP

3. Různé

 

Ad1)           Nová KS 2011-2013 platí pro zaměstnance od počátku roku, podstatné změny, které se zaměstnanců dotkly, byly realizovány v oblasti příplatků, resp. jejich omezení na zákonnou výši (za ztížené pracovní prostředí,  za práci v SO+NE, ..) Zaměstnanci byli informováni prostřednictvím svých nadřízených (mistrů) o realizaci uvedených změn. Podařilo se nové principy zavést do praxe bez vážnějších problémů.

 

Ad2)         Téma stravování zaměstnanců bylo rozděleno na dvě části – plzeňská část zaměstnanců a pražská část zaměstnanců.

- teplota vydávaného jídla (polévka x hl. jídlo)

- údržba/čistota  táců na výdej jídla,

- celkový úklid v jídelně

Jiříkovicová přislíbila častější kontroly v jídelně a prověření smlouvy na úklid prostor.

- aktuální podmínky stravování v dohodnutých stravovacích zařízeních v depu Zličín, Hostivař a OZM

versus kapitola D.3 Stravování  KS 2011-2013

- nespokojenost strávníků zastoupených p. Kavalírem (depo Zličín)

- návrh p. Zabloudila na zajištění denního dovozu chlazených jídel přímo na jednotlivá pracoviště dep a OZM , v této souvislosti nabídl p. Zabloudil organizaci ankety mezi zaměstnanci na téma : „dovoz chlazených jídel na pracoviště“. Výsledky ankety budou k dispozici zaměstnavateli.

 

PŘ Jiříkovicová přislíbila projednat s provozovatelem stravovacích zařízení v depu Zličín, Hostivař a OZM podněty připomínky, které přinesl p. Kavalír.

Zároveň PŘ zdůraznila platnost KS v citované kapitole D.3 Stravování, kde je v odstavci D.3.3 deklarováno mimo jiné, že v pracovních dnech jsou zajišťovány pro strávníky tři druhy hotových jídel a dále v souvislosti s objednávkovým systémem teplého i přesnídávkového jídla je cena v tomto zařízení snížena o 55% , které hradí zaměstnavatel.

V souvislosti s uvedenou citací odstavce, se zaměstnavatel domnívá, že nedorozumění vzniklo v souvislosti s výkladem slov „přesnídávkové jídlo“, v ostatních částech KS stravovatel plní stanovené podmínky.

PŘ v termínu do konce dubna 2011  svolá schůzku zástupců odborových organizací zaměstnanců v pražské části ŠTRN a navrhne řešení v kontextu citovaného odstavce KS.

Ad3)            Dotazy, připomínky a náměty:

1) Dotaz všech zástupců odborových organizací na plán dovolených pro rok 2011.

Odpověď:      Plány dovolených zaměstnanců budou k dispozici pro jejich doplnění během dubna 2011, následně budou připraveny k vyjádření zástupcům odborových organizací dle odstavce A.2.2

2) p. Kavalír vznesl dotaz na možnosti zvyšování mezd zaměstnanců v dělnických profesích.

Odpověď:       PŘ zopakovala postup, jak  probíhá proces návrhu od mistra a následného schvalování , až po           zpracování nové mzdové zprávy jednotlivce.

      3) p.Hynouš - dotaz k praní  pracovních oděvů.

      Odpověď:       Praní a čištění pracovních oděvů mají v kompetenci výdejny na jednotlivých depech a informace jsou k dispozici u mistrů.

       4) p.Kavalír – upozornění v souvislosti s činností „ofukování motorů“ na BOZP

       Odpověď:      Z hlediska BOZP – vybavení pracovními ochrannými prostředky a četností/pravidelností prováděné činnosti  jsou požadavky na plnění norem z hlediska měření rizikových ukazatelů splněny (četnost 1x týdně cca 2-3hodiny max – měření se vždy přepočítává na celkový fond pracovní doby)

        5) p. Zabloudil – dotaz na možnost umístění nástěnky  s informacemi ZO OSD Motol v plzeňských prostorách zaměstnavatele      

 Odpověď:            PŘ prověří možnosti umístění informační nástěnky ve spolupráci s M.Šubrtem.

        6) p. Obitko – připomněl povinnost zaměstnavatele informovat odborové organizace o ekonomické situaci zaměstnavatele (§ 287) a projednat pravděpodobný vývoj u zaměstnavatele dle § 280.

        Odpověď:   PŘ informovala o tom, že výsledky za uplynulý rok ještě nejsou zpracovány ve finální podobě a nejsou odsouhlasené představenstvem společnosti. Co se týká situace v zaměstnanosti, počtu zaměstnanců a vývoj mezd 2010, 1./IV.2011 jsou údaje zpracovávány a v průběhu dubna budou k dispozici spolu s plánovaným vývojem v oblasti pracovních sil, BOZP a enviromentu . 

Zapsal:    M.Hlaváček                                                            Schválil:   I.Jiříkovicová